• warning: Parameter 1 to deondernemersbalie_field() expected to be a reference, value given in /home/deondern/domains/deondernemersbalie.nl/public_html/includes/theme.inc on line 171.
  • warning: Parameter 1 to deondernemersbalie_field() expected to be a reference, value given in /home/deondern/domains/deondernemersbalie.nl/public_html/includes/theme.inc on line 171.
  • warning: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '_decode_entities("$1", "$2", "$0", $newtable, $exclude)', to be a valid callback in /home/deondern/domains/deondernemersbalie.nl/public_html/includes/unicode.inc on line 312.
  • warning: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '_decode_entities("$1", "$2", "$0", $newtable, $exclude)', to be a valid callback in /home/deondern/domains/deondernemersbalie.nl/public_html/includes/unicode.inc on line 312.
  • warning: preg_replace_callback(): Requires argument 2, '_decode_entities("$1", "$2", "$0", $newtable, $exclude)', to be a valid callback in /home/deondern/domains/deondernemersbalie.nl/public_html/includes/unicode.inc on line 312.

Nieuws > Communicatie Rotterdam Airport moet beter

Rotterdam Airport moet beter communiceren met omwonenden en zich meer als een goede buur gedragen. Dat is een van de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder de inwoners van de gemeenten rond de luchthaven.

De onderzoekers stellen dat de communicatie van de luchthaven erg wisselend is. Zo wordt geprobeerd goodwill te kweken bij omwonenden door informatie-avonden, werkgelegenheidsprojecten voor allochtonen en het sponsoren van culturele activiteiten in de regio.

Maar de goede bedoelingen worden niet geloofd omdat de op site van Rotterdam Airport geluidsoverlast wordt gebagatelliseerd en het economisch belang van de luchthaven wordt benadrukt, aldus de onderzoekers. Zij stellen dat de geloofwaardigheid van de luchthaven kan verbeteren door de ervaren overlast serieus te nemen.

Van de omwonenden klagen de bewoners van Hillegersberg-Schiebroek, Overschie en Berkel en Rodenrijs vooral over de vertrekkende vliegtuigen in de ochtenduren, terwijl er vanuit Bleiswijk, Bergschenhoek en Schiedam vooral geklaagd wordt over landingen in de avond. (Bron: RTV Rijnmond)

De OndernemersBalie is niet aansprakelijk voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met het gebruik, dan wel de onmogelijkheid daarvan, van materiaal dat op haar website(s) beschikbaar is.

Log nu in of word abonnee om reacties te kunnen geven op nieuwsartikelen op de OndernemersBalie.

Reactie van DLMA op 8 April, 2008 - 13:37.

Niet alleen de communicatie met de omgeving. Heb je wel eens een vlucht proberen te boeken op http://www.rotterdam-airport.nl? Werkelijk niet te doen! Ook die is wel voor verbetering vatbaar!