Zwitserleven

Bij de naam Zwitserleven denkt praktisch iedere Nederlander direct aan het Zwitserleven Gevoel, dat beelden oproept van onbezorgd genieten. De missie van Zwitserleven is dan ook 'mensen in staat stellen om financieel onbezorgd van later te kunnen genieten.

Missie

Zwitserleven heeft als missie om elke Nederlander het Zwitserleven Gevoel te geven: mensen in staat te stellen om financieel onbezorgd van later te kunnen genieten. De levensverzekeraar, gevestigd in Amstelveen, bestaat in Nederland al sinds 1901 en heeft ongeveer 750 medewerkers in dienst. Zwitserleven is de Nederlandse vestiging van het Swiss Life Concern, een internationale pensioenverzekeraar.

Het concern beschikt over een wereldwijde netwerkstructuur waardoor Swiss Life, en dus ook Zwitserleven, internationale ondernemingen kan ondersteunen. In 2005 realiseerde Zwitserleven een premie-inkomen van ruim € 1 miljard en een nettowinst van € 67 miljoen. Daarmee behoort Zwitserleven ook in Nederland tot de top-10.

Welke Nederlander kent het niet? De een krijgt het van de palmbomen die hem vriendelijk toewuiven op Morro de Sao Paulo, een eilandje voor de Braziliaanse kust. De ander ervaart het bij de geur van versgemaaid gras.